Repertuar DKF

12.04 (piątek) 18:00 CZASEM MYŚLĘ O UMIERANIU
USA 91 min. reż. Rachel Lambert
Pełna subtelnego humoru opowieść o pokonywaniu własnych ograniczeń. Fran (w tej roli gwiazda finałowej trylogii Gwiezdnych wojen Daisy Ridley) jest przykładem typowej introwertyczki. Mieszka sama, stroni od ludzi, mimo że w pracy jest na nich poniekąd skazana, a jakiekolwiek głębsze relacje napawają ją autentycznym przerażeniem. Do bólu uporządkowane życie kobiety wypełnia monotonia, a każdy dzień wygląda dokładnie tak samo. Śniadanie, kilka godzin spędzonych w biurze przed monitorem, powrót do domu, kolacja i sen.
Tyle że tak naprawdę nikt nie wie, o czym Fran przez cały ten czas rozmyśla. Sposób na pokonanie codziennej nudy ma dość oryginalny, a jest nim snucie fantazji na temat tego, w jakich okolicznościach mogłaby umrzeć. Od zwykłego wypadku samochodowego przez bardziej fantazyjne, a zarazem brutalne zdarzenia, jak chociażby uduszenie przez węża. Z tych makabrycznych rozmyślań bohaterkę wybija nowy kolega z pracy, Robert (Dave Merheje), który, ku jej zdziwieniu, nie tylko interesuje się Fran, ale w końcu postanawia zaprosić ją do kina.

13.04 (sobota) 18:00 KOBIETA Z …
Polska/Szwecja 132 min. reż. Małgorzata Szumowska/ Michał Englert
Opowieść o Anieli Wesoły. Prowadziła zwyczajne życie – dorastanie w małym miasteczku, praca, miłość, ślub, rodzina. Jednak nigdy nie mogła być w pełni sobą – Aniela urodziła się w męskim ciele. Jakich dokona wyborów? Czy będzie gotowa poświęcić wszystko, by móc żyć normalnie i bez strachu?
Historia jej drogi do korekty płci to inspirująca, trudna i zarazem czuła opowieść o walce o siebie, trudach rodzicielstwa, skomplikowanych relacjach z rodziną i otoczeniem, ale też o pięknie prawdziwej bliskości.
Najbardziej wzruszający jako doskonała historia miłosna – The Film Verdict
Trzyma widza samą dojmującą siłą emocjonalną opowiadanej historii, a także dzięki przepełnionej współczuciem roli Małgorzaty Hajewskiej-Krzysztofik – Variety
Poruszający portret nadziei i ciężko zdobytej samoświadomości – The Hollywood Reporter
Subtelny film z rewolucyjnym potencjałem – Cineuropa
Liryczna i pełna wrażliwości podróż kobiety, która staje się sobą – Indiewire
Wspaniałą cechą reżyserii Szumowskiej i Englerta jest sposób, w jaki przedstawiają optymizm i drobne akty dobroci – Awards Watch

14.04 (niedziela) 17:15 PEWNEGO DNIA POWIEMY SOBIE WSZYSTKO
Niemcy 129 min. reż. Emily Atef
Pełna erotycznego napięcia, zmysłowa opowieść o zakazanej miłości.
Gorące lato 1990 roku w Niemczech niesie w sobie zapowiedź zmian. Nie tylko tych politycznych, ale też osobistych. Maria ma dziewiętnaście lat i mieszka ze swoim chłopakiem Johannesem w gospodarstwie jego rodziców na wsi w Turyngii. Zamiast skupić się na szkole i zbliżającej się maturze, dziewczyna całe dnie spędza na niezobowiązujących lekturach.
Kiedy wpada na Hennera, rolnika z sąsiedztwa, dociera do niej, że zaczyna się zupełnie nowy rozdział w jej życiu. Wystarczy jedno niepozorne dotknięcie, wymiana spojrzeń, by rozpalić dziką, niemożliwą do opanowania namiętność między Marią a charyzmatycznym, dwa razy starszym mężczyzną. W atmosferze nowych możliwości, jaką daje się wyczuć po zjednoczeniu Niemiec, rodzi się sekretna, zakazana miłość. Pełna pasji, tęsknoty i pożądania, która zmiecie wszystko, co znajdzie się na jej drodze.

Projekt współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej