MARCOWY PRZEGLĄD DKF BEZ NAZWY 18-20.03

MARCOWY PRZEGLĄD DKF BEZ NAZWY 18-20.03

DKF BEZ NAZWY zaprasza w dniach 18-20 marca br. do kina Fenix na Marcowy Przegląd Filmowy. W programie filmy europejskie.

piątek, godz.18.45 TITANE (108 min)
reżyseria Julia Ducournau, thriller, produkcja Belgia/Francja
Titane premierowo zaprezentowany został w konkursie głównym na 74. MFF w Cannes, gdzie zdobył nagrodę główną – Złotą Palmę. Alexia (wbijająca w fotel kreacja Agathe Rousselle) – seksowna tancerka, posiadaczka ognistego samochodu, po dokonaniu kilku morderstw musi uciekać przed policją. Szybko nadarza się okazja, by zmienić tożsamość i podać się za zaginioną osobę. Alexia rozpoczyna życie w nowej skórze, ale uwolnić się od przeszłości będzie niezwykle trudno… Autorka kultowego Mięsa Julia Ducournau demoluje granice gatunków. Titane to epicki spektakl, jednocześnie brutalny i zabawny, wielowymiarowy i szalony manifest, aż w końcu wariacja na temat ludzkiego ciała – jego granic i przemian.

sobota, godz.18.45 ZAKAZANA MIŁOŚĆ (92 min)
reżyseria Henrik Martin Dahlsbakken, dramat, produkcja Norwegia
Anita jest nauczycielką w liceum. Lubi swoją pracę, ale nie lubi swojego życia. Jej małżeństwo się wypaliło, każdy dzień wygląda tak samo. Pragnie zmian. Nadejdą wraz z pojawieniem się Markusa – przystojnego ucznia, którego decyduje się uwieść. Każdy romans jest ryzykowny, ale romans z uczniem to stąpnie po cienkim lodzie, o czym wkrótce się przekona.

niedziela, godz.18.00 MÓJ SYN (95 min)
reżyseria Christian Carion, kryminał, produkcja Francja/Wielka Brytania
Detektywistyczny thriller o zaginięciu młodego chłopca zrealizowany w nowy, rewolucyjny sposób. James McAvoy, grający ojca chłopca poszukującego swojego syna, nie otrzymał scenariusza ani nie został poinformowany, jak zakończy się cała historia. To, co widzowie zobaczą na ekranie, to w całości improwizacja aktora, który gra i reaguje na to, co przedstawiają jego ekranowi partnerzy, m.in. Claire Foy w roli matki chłopca, znający fabułę filmu. Dzięki temu zabiegowi McAvoy rewelacyjnie wczuł się w rolę człowieka, którego życie owiane jest tajemnicą i razem z widzami odkrywa, co stoi za zaginięciem filmowego syna.