PROLOG OCH!

PROLOG OCH!

Już niedługo zaprosimy Was na 26.OCH! Film Festiwal. Na profilu fb Festiwalu odkryliśmy większość kart, teraz dopinamy szczegóły. Ostateczny program i sprzedaż biletów od 15 stycznia br. Festiwal odbędzie się w dniach 8-23 lutego. Ponieważ nie pomieścimy wszystkich wyselekcjonowanych filmów w tym czasie na ekranach kina Fenix, postanowiliśmy wyprzedzić czas i zorganizować Prolog, na który zapraszamy w dniach 10 stycznia – 7 lutego. Codziennie w sali studyjnej prezentować będziemy seanse czterech przepięknych filmów, które zwiastować mają 26.OCH! Trzeba je zobaczyć. 
Program Prologu:

10-16.01 DZIKI DIAMENT reż. Agathe Riedinger, prod. Francja

Agathe Riedinger kreśli z pasją i rozmachem obraz młodości podporządkowanej dyktaturze wizerunku i cielesności, hiperseksualizacji dziewczyn i kobiet, piękna bez skazy i permanentnej obecności w mediach społecznościowych. Fascynacja reżyserki zjawiskiem reality show zaowocowała wcześniejszym filmem krótkometrażowym „J’attends Jupiter” (2018), do postaci Liane powróciła w „Dzikim diamencie”. Dziewiętnastoletnia Liane bierze udział w castingu do programu Miracle Island. Postrzega to jako swoją szansę na swoisty awans społeczny, wyrażony rozpoznawalnością i sukcesem finansowym. Główna bohaterka filmu o poszukiwaniu piękna jest aktorką nieprofesjonalną.

17-23.01 MILCZENIE JULIE reż. Leonardo Van Dijl, prod. Belgia, Szwecja

Julie jest gwiazdą ekskluzywnej akademii tenisowej. Kiedy jej trener, w konsekwencji samobójstwa młodej zawodniczki, zostaje zawieszony, a następnie w trybie natychmiastowym zwolniony z obowiązków, wszyscy w klubie proszeni są o złożenie zeznań, aby wyjaśnić, co się stało. Julie postanawia jednak wbrew wszystkim i wszystkiemu milczeć. Przeznacza siły na sport, realizuje swoje ambicje, nie istnieje dla niej nic poza tenisem. Otoczenie kwestionuje jej decyzję pozostawiającą pole do różnych, nawet sprzecznych interpretacji. Van Dijn porusza kwestie przemocy, dominacji i kontroli, a znakomite operowanie światłem podbija milczenie Julie.

24-30.01 KIEDY NADCHODZI JESIEŃ reż. Francois Ozon, prod. Francja

Michelle cieszy się spokojną emeryturą w burgundzkiej wiosce, gdzie na co dzień spędza czas ze swoją wieloletnią przyjaciółką Marie-Claude. Kiedy na wakacje przyjeżdżają z Paryża córka Valérie wraz z synem Lucasem, zestresowana ich wizytą seniorka serwuje jej trujące grzyby na lunch. Valérie szybko wraca do zdrowia, ale zabrania matce widywać się z wnukiem. Czując się samotna i winna, Michelle popada w depresję… aż do czasu, gdy syn jej przyjaciółki Marie-Claude wychodzi z więzienia… I tutaj dopiero zaczyna się gęsta akcja – jak to zazwyczaj bywa u Ozona.

31.01- 7.02 DOBRY NAUCZYCIEL reż. Teddy Lussi-Modeste, prod. Francja

Julien to młody, pełen entuzjazmu i przystojny nauczyciel, który dopiero zaczyna swoją karierę. W jednej z paryskich szkół uczy literatury, z pasją dzieląc się swoją miłością do poezji ze swoimi uczniami. Stara się, by podopieczni mieli przestrzeń do wyrażania swoich opinii i emocji, zachęcając ich do samodzielnej interpretacji. Podczas omawiania erotycznego wiersza Ronsarda nie daje gotowych odpowiedzi, lecz stara się nakierować ich na właściwe tropy interpretacyjne. Zamiast autorytarnego podejścia, wprowadza żartobliwy ton i prowokujące komentarze, by zbliżyć się do swoich uczniów. Jednak jego metody nie znajdują zrozumienia wśród grupy nastolatków, która szybko zaczyna używać wulgaryzmów, zakłócając przebieg lekcji poświęconej sztuce. Sytuacja wymyka się spod kontroli, gdy jedna z uczennic, nieśmiała Leslie, donosi szkolnej pedagog, że mężczyzna stosuje wobec niej zwroty pełne podtekstów i zaczepne komentarze. Lekcja, którą prowadził w nietypowy sposób, staje się początkiem serii oskarżeń i ostracyzmu wobec nauczyciela.