INAUGURACJA 22 SEZONU DKF „BEZ NAZWY” 15-17.09

INAUGURACJA 22 SEZONU DKF „BEZ NAZWY” 15-17.09

Odsłaniamy karty inauguracji 22 sezonu DKF „Bez Nazwy”. Spotykamy się w Kinie Fenix w weekend 15-17 września. Przygotowaliśmy cztery tytuły na sześciu seansach. Program wygląda tak:


piątek 15 września – wieczór z François Ozonem
18.00 FRANTZ
20.00 PODWÓJNY KOCHANEK (tylko dla widzów dorosłych)

sobota 16 września
17.30 MŁYNARSKI.PIOSENKA FINAŁOWA – pokaz przedpremierowy filmu Alicji Albrecht
20.00 PODWÓJNY KOCHANEK

niedziela 17 września
18.00 TANNA
20.00 PODWÓJNY KOCHANEK


Bilety już w sprzedaży!

FRANTZ
reż. François Ozon prod.Francja 113 min.
Obsada: Pierre Niney, Paula Beer, Ernst Stötzner

Film zdobył aż 11 nominacji do Cezarów 2017. Na MFF w Wenecji w 2016 r. został uhonorowany nagrodą dla najlepszej młodej aktorki.

Niewielkie niemieckie miasto, lata 20. XX w., tuż po wojnie. Młoda Niemka, Anna, odwiedza miejsce spoczynku poległego na froncie narzeczonego. Ku swemu zdumieniu, dziewczyna spotyka nad grobem Frantza tajemniczego mężczyznę. Adrien okazuje się przybyszem z Francji. Przedstawia się jako przyjaciel zmarłego. Z biegiem czasu między Francuzem a Niemką zaczyna się rodzić osobliwa więź. Tylko czy Adrien rzeczywiście jest tym, za kogo się podaje?


PODWÓJNY KOCHANEK
reż. François Ozon /Belgia-Francja 110 min.
TYLKO DLA WIDZÓW DOROSŁYCH

„Podwójny kochanek” to perfekcyjnie zrealizowany zmysłowy thriller, którym twórca „Basenu”, „Młodej i pięknej” oraz „5×2″ powraca w szczytowej formie i podejmuje przewrotną grę z widzem. Światowa krytyka przyrównała najnowszy film François Ozona do wczesnych filmów Romana Polańskiego, takich jak „Dziecko Rosemary” czy „Wstręt”. Zwroty akcji i napięcie, jakie osiąga w swoim filmie francuski reżyser, sprawiły, że „Podwójny kochanek” spotkał się z entuzjastyczną reakcją widzów festiwalu w Cannes.

Młoda, wrażliwa Chloé zakochuje się w swoim terapeucie. Kobieta nie ma przed nim tajemnic, a zafascynowany nią mężczyzna z czasem również całkowicie się odsłania, przekraczając granice swojej profesji. Kilka miesięcy później, gdy mieszkają już razem, Chloé zaczyna podejrzewać, że jej kochanek coś przed nią zataja. Odkrywając stopniowo jego kolejne tajemnice, sprowadza na siebie śmiertelne niebezpieczeństwo.
Film jest przeniesioną we francuskie realia ekranizacją kryminalnej powieści „Lives of the Twins” Joyce Carol Oates, napisanej pod pseudonimem Rosamond Smith. Porusza ulubione tematy amerykańskiej pisarki: tajemnic ludzkiej natury, seksu i mrocznych stron osobowości.


MŁYNARSKI.PIOSENKA FINAŁOWA
reż. Alicja Albrecht prod. Polska 90 min.
„Piosenka to jest taki drobny twór, który może bardzo sprowokować do myślenia, ale niestety nie jest w stanie go zastąpić”- mówi Wojciech Młynarski. W ponad 3500 tysiącach piosenek sportretował mu współczesnych, tworząc Kronikę Polski i Polaków. Jego „W Polskę idziemy”, „Niedziela na głównym”, „Róbmy swoje” czy „Jeszcze w zielone gramy” wciąż pozostają najtrafniejszymi, najdotkliwszymi obrazami Polski. Nieznane dotąd archiwalia, fotografie i teledyski, niektóre powstałe specjalnie na potrzeby filmu, przypominają jego największe piosenki. „Młynarski. Piosenka finałowa” to jednak przede wszystkim ostatni, bardzo osobisty i szczery wywiad z tytułowym bohaterem. Film dopełnia ponad 30 wypowiedzi jego najbliższych przyjaciół i rodziny – tych, którzy z nim tworzyli i dla których tworzył: wybitnych kompozytorów, aktorów, piosenkarzy. Te niezwykle uczciwe i pozbawione cenzury opowieści o Wojtku budują portret niezwykłego artysty, ale też człowieka z wyraźnym pęknięciem, zmagającego się z ludzkimi słabościami.


TANNA
reżyseria: Martin Butler, Bentley Dean prod. Australia  104 min.

Nominowana do Oscara opowieść oparta na prawdziwych wydarzeniach, nakręcona z udziałem rdzennej ludności Yakel.

Tanna to wyspa położona na Południowym Pacyfiku, zamieszkana przez ostatnie tradycyjne plemiona żyjące według tzw. Kastom, lokalnego prawa przodków. Młoda Wawa zakochuje się we wnuku wodza, Dainie Niebawem jednak starszyzna decyduje, aby zamążpójściem dziewczyny przypieczętować rozejm ze zwaśnionym plemieniem Imedinów. Mimo, iż małżeństwa z miłości nie leżą w tutejszej tradycji, młodzi zostają kochankami, za co Dain zostaje wygnany z wioski. Wawa ucieka śladem ukochanego, a znieważeni Imeduni żądają zemsty, grożąc wojną.