19 OCH! FILM FESTIWAL – PROGRAM

19 OCH! FILM FESTIWAL – PROGRAM

19 edycja OCH! FILM FESTIWAL organizowana przez DKF Bez Nazwy i Łowicki Osrodek Kultury, odbywać się będzie w kinie Fenix (dwie sale) w dniach 27.01-25.02.2018.

W SEKCJI GŁÓWNEJ zaprezentujemy 12 tytułów filmowych (w tym przedpremiery) o godz. 19.00. Karnet kosztuje 120 zł. Sprzedaż od piątku 5 stycznia od godz.16.00 w kasie kina.
Również tego dnia rozpocznie się sprzedaż biletów na imprezy towarzyszące (w kasie i online).

Od 12 stycznia sprzedawać będziemy bilety na pojedyncze filmy w cenie 12 zł SEKCJA GŁÓWNA i SEKCJA SIEDEMNASTA oraz 10 zł w SEKCJI DOKUMENT. Pokazy w małej sali o godz. 17.00.

 

POBIERZ PROGRAM

FILMY


THE FLORIDA PROJECT
USA / reż. Sean Baker
27.01, 29.01 godz. 19:00

Moonee ma sześć lat i zawadiacki uśmiech, a dni spędza poza domem z paczką przyjaciół. Dom w ich przypadku oznacza Magic Castle, wściekle liliowy budynek z zewnątrz przypominający pałac z bajki. Ale w pokojach, które można wynająć na godziny, raczej nie spotka się księżniczki. Mieszkają tu za to rozmaici dziwacy, życiowi przegrani i ledwo zarabiające najniższą krajową sprzątaczki. Nie zważając na wszystko inne, Moonee, niczym odkrywca z przygodowej powieści, każdego dnia przemierza okolice i razem z kolegami odkrywa tajemnice niezwykłego miejsca, w których przyszło im żyć. Nieświadoma coraz bardziej ryzykownych kroków, jakie musi podejmować jej mama, by opłacić pokój w motelu na kolejny tydzień, Moonee jest najszczęśliwszym dzieckiem na świecie. Całkiem, jakby czerpała energię z wychylającego się zza horyzontu pobliskiego Disneylandu.


BRACIA LUMIÈRE
Francja / reż. Thierry Frémaux
30.01 godz. 17:00

Porywająca historia narodzin kina, z pasją i humorem opowiedziana przez Thierry’ego Fremaux – dyrektora Festiwalu Filmowego w Cannes i Instytutu Lumière w Lyonie. Dokument „Bracia Lumière” to unikalne spojrzenie na Francję i świat z początków współczesnej ery. A przede wszystkim pasjonująca opowieść o pierwszych filmach, które wyznaczyły drogę i świetlaną przyszłość dla dzisiejszego kina. W 1895 roku Louis i Auguste Lumière wymyślili kinematograf i nakręcili pierwsze w historii filmy, takie jak: „Wyjście robotników z fabryki” czy „Polewacz polany”. Z czasem, usprawniając pracę kamery, doskonaląc kompozycję kadru, wprowadzając duble i śmiało eksperymentując z efektami specjalnymi, położyli podwaliny pod dzisiejszą sztukę filmową. Spośród nakręconych przez nich ponad 1400 produkcji, Thierry Fremaux wybrał 114 obrazów, wśród których znalazły się klasyczne arcydzieła, jak i zaskakujące, nieznane dotychczas filmowe odkrycia. Wszystkie one – zrekonstruowane cyfrowo w jakości 4K – zostały zebrane dla uczczenia wspaniałego dziedzictwa braci Lumière.


JESZCZE NIE KONIEC
Francja / reż. Xavier Legrand
30.01 – 31.01 godz. 19:00

Małżeństwo, Myriam i Antoine, po rozwodzie toczy spór o opiekę nad dzieckiem. Matka próbuje chronić syna przed brutalnym ojcem, oskarżając go o znęcanie się nad rodziną. Mężczyzna przedstawia jednak zaświadczenia współpracowników i znajomych potwierdzające, że jest dobrym kolegą i opanowanym, bezkonfliktowym człowiekiem. Jak w tej sytuacji odnajdzie się ich syn, Julien?

 

 


HISTORIA, KTÓRĄ ZABIŁA LUDZKA NIEPAMIĘĆ
spotkanie i konferencja prasowa z twórcami filmu „Obłoki Śmierci. Bolimów 1915” w reżyserii Ireneusza Skruczaja
31.01 godz. 17:30

OBŁOKI ŚMIERCI – Bolimów 1915 to fabularyzowany film dokumentalny ukazujący historię niemieckich ataków gazowych nad Rawką i Bzurą, w drugim roku I Wojny Światowej. Film podsumowuje dorobek historyków, archeologów i poety, którzy poświęcili lata pracy przywracaniu pamięci o tej wypieranej ze zbiorowej świadomości zbrodni wojennej i jej ofiarach. Szacuje się, że we wschodnim teatrze działań Wielkiej Wojny walczyło około 3 milionów Polaków. Upamiętniamy dramat polskich żołnierzy, wcielanych niejednokrotnie siłą w szeregi trzech zaborczych armii. 500 000 z nich poległo w bratobójczym boju, na własnej ziemi. Premiera filmu zaplanowana jest na rok 1918.


MAUDIE
Irlandia / reż. Aisling Walsh
01.02 godz. 17:00

„Maudie” to wzruszająca opowieść oparta na życiu malarki Maud Lewis, dziś uważanej za jedną z najważniejszych kanadyjskich artystek. Niesamowita historia o romansie pomiędzy samotnikiem (Ethan Hawke), a kruchą, ale pełną energii kobietą (Sally Hawkins), która pragnie niezależności, by móc z wielką pasją malować swoje wyjątkowe obrazy.

 

 


POWRÓT DO MONTAUK
Niemcy / reż. Volker Schlöndorff
01.02 – 02.02 godz. 19:00

„Powrót do Montauk” z co najmniej dwóch powodów powinien zainteresować miłośników literatury. Po pierwsze, film jest luźno oparty na motywach powieści „Montauk” szwajcarskiego pisarza i dramaturga Maxa Frischa. Po drugie, współscenarzystą obrazu jest irlandzki pisarz Colm Tóibín.
Jeden mężczyzna i dwie kobiety. Co ich łączy? Banalny trójkąt miłosny i krótkotrwałe pożądanie? A może skomplikowana relacja, która nie może mieć szczęśliwego zakończenia? Cała trójka pragnie jednego – prawdziwego i czystego uczucia, jednak błędy z przeszłości i skrywane tajemnice nie pozwalają im na zbliżenie się do tego ideału. Czy ich los się odmieni? Czy wybory, których dokonają, dadzą im szczęście?


ATAK PANIKI
Polska / reż. Paweł Maślona
04.02 – 05.02 godz. 19:00

„Atak paniki” to wielowątkowa opowieść, w której zwykli ludzie wpadają w wir nieoczekiwanych zdarzeń, co radykalnie odmieni ich życie. Atrakcyjna autorka kryminałów na randce spotyka swojego byłego. Wracające z wakacji małżeństwo wybiera najgorsze miejsca w samolocie. Nastolatek po raz pierwszy pali trawkę i przeżywa totalny odlot. Młoda dziewczyna ryzykuje, że koleżanki zdemaskują ją jako gwiazdę porno. Panna młoda z pomocą psiego psychologa rodzi na własnym weselu, a w tym czasie kelner próbuje uratować planetę.
Brawurowa komedia, w której nic nie jest tym czym się wydaje, a codzienność zamienia się w czyste wariactwo.


REPUBLIKA. NARODZINY LEGENDY
Polska / reż. Ryszard Kruk
06.02 godz. 17:00

Nieznane dotąd zdjęcia sprzed 40 lat, archiwalne nagrania, wywiady z muzykami, którzy współtworzyli jeden z najważniejszych zespołów rockowych na polskiej scenie muzycznej. Reżyser Ryszard Kruk postanowił zgłębić historię narodzin grupy Republika. Nakręcił dokument „Republika.Narodziny legendy”.

Film opowiada o pierwszym okresie Republiki. – Właściwie zaczynamy jeszcze w okresie Res Publiki, to mniej więcej 1976-77 rok. W Toruniu działa środowisko artystyczne skupione wokół Studenckiego Klubu Pracy Twórczej „Od Nowa”. Grupa Res Publika przekształca się w Republikę. Potem mamy lata 80., wiele przebojów i nagle rok 1986, gdy grupa się rozpada – opowiada reżyser.


FUGAZI. CENTRUM WSZECHŚWIATA
Polska / reż. Leszek Gnoiński
06.02 godz. 17:00

Dwie sceny mieszczące 2500 osób, 14 metrowy bar w kształcie gitary, 350 artystów występujących w klubie podczas 11 miesięcy działalności, koncerty odbywające się non stop, trójkątne plakaty wiszące w całej Warszawie – tak wygląda burzliwa historia jednego z pierwszych rockowych, niezależnych klubów muzycznych w wolnej Polsce. Klubu, który w 1992 roku stał się najważniejszym miejscem na mapie odradzającej się Warszawy i skupił wokół siebie niezwykłą społeczność młodych ludzi kochających muzykę i dobrą zabawę. Fugazi było centrum wszechświata dla ludzi chcących zmieniać rzeczywistość i oglądać świat z nowej perspektywy. To tutaj, Kuba Wojewódzki uczył się robić wywiady, Grzegorz Miecugow i Jurek Owsiak prowadzili konferansjerkę, Tadeusz Nalepa i Czesław Niemen przychodzili na koncerty, a Marek Kotański organizował swoje akcje.
Po Fugazi pozostała legenda, która żyje do dziś!


FANTASTYCZNA KOBIETA
Chile / reż. Sebastian Lelio
06.02 – 07.02 godz. 19:00

Orlando planuje urodzinową niespodziankę dla znacznie młodszej od niego partnerki, Mariny. Prezent wręcza jej podczas romantycznego wieczoru, który para spędza w Santiago na kolacji i tańcach. Po powrocie do mieszkania mężczyzna nieoczekiwanie słabnie. Marina zabiera go do szpitala, gdzie musi skonfrontować się z rodziną Orlanda, a także z wrogo nastawioną służbą zdrowia i policją. Wskutek tragicznych wydarzeń będzie musiała zawalczyć o prawo do swoich uczuć, godności, a nawet przeżywania żałoby.
„Fantastyczna kobieta” była wydarzeniem ostatniego Berlinale, gdzie przyniosła chilijskiemu reżyserowi Srebrnego Niedźwiedzia za scenariusz. Film jest również chilijskim kandydatem do Oscara 2018 w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny.


KOBIETA Z LODU
Czechy / reż. Bohdan Slama
08.02 godz. 17:00

Po śmierci męża Hana mieszka samotnie w rodzinnym domu. Jej dwaj dorośli już synowie odwiedzają ją wraz ze swoimi żonami i dziećmi, ale te wizyty na ogół kończą się kłótniami, więc atmosfera w rodzinie jest nienajlepsza. Kiedy Hana spotyka Bronę, twardego mężczyznę uzależnionego od pływania w morzu zimą, przed kobietą otwiera się nagle zupełnie nowy świat. Brona przyjmuje Hanę do swojego zespołu morsów, a ona stopniowo uczy się pokonać strach przed lodowatą wodą. Przede wszystkim jednak na nowo uczy się kochać…

 


MORDERSTWO W HOTELU HILTON
Szwecja, Dania, Niemcy / reż. Tarik Saleh
08.02 – 09.02 godz. 19:00

Egipt u progu rewolucji, podczas której w 2011 roku obalono prezydenta Mubaraka. Niestroniący od kobiet i alkoholu detektyw Noredin dostaje do rozwikłania sprawę morderstwa młodej piosenkarki w kairskim hotelu Nile Hilton. Okazuje się, że ofiara miała romans z właścicielem przybytku, wpływowym deweloperem i parlamentarzystą, więc władze chcą śledztwo uciszyć. Choć policjant nie jest naiwny i sam ma swoje za uszami, w obliczu coraz większej korupcji i niesprawiedliwości postanawia zachować się przyzwoicie i chronić jedynego świadka morderstwa – ubogą Sudankę Salwę. Czy uda mu się ocalić dziewczynę i resztki własnej godności? Napisane i wyreżyserowane przez Szweda Tarika Saleha Morderstwo w Hotelu Hilton przenosi konwencję kina noir na Bliski Wschód i pozwala zrozumieć, dlaczego tak wielu zdesperowanych ludzi wyszło podczas Arabskiej Wiosny na ulice.


NIEMIŁOŚĆ
Rosja / reż. Andriej Zwiagincew
12.02 – 13.02 godz. 19:00

Historia współczesnej moskiewskiej rodziny przechodzącej przez trudny rozwód. Żenia i Borys nadal są małżeństwem, jednak każde z nich zaczyna już układać sobie życie na nowo i dlatego bardzo spieszą się z dopięciem wszystkich formalności rozwodowych. W obliczu ciągłych konfliktów i niekończących się wzajemnych pretensji zupełnie zapominają o swoim jedynym synu, 12-letnim Alioszy. Chłopiec czuje się niepotrzebny i odrzucony. Niespodziewanie, po kolejnej kłótni rodziców, znika z domu.
W epoce nadprodukcji rzadko zdarzają się filmy, które działają jak przysłowiowe uderzenie obuchem, takie, o których nie da się zapomnieć, nawet mimo usilnych starań. Niemiłość jest takim właśnie filmem i widzów o słabych nerwach należy przestrzec przed tym, co ich czeka.


BEKSIŃSCY. ALBUM WIDEOFONICZNY
Polska / reż. Marcin Borchardt
1
3.02 godz. 17:00

Niezwykła opowieść o losach Zdzisława, Zofii i Tomka, zrekonstruowana z prywatnych, nigdy wcześniej w takiej formie niepublikowanych, materiałów z archiwum rodziny Beksińskich. Scenariusz filmu powstał na podstawie bestsellerowej biografii Magdaleny Grzebałkowskiej pt. „Beksińscy. Portret podwójny”.

 

 

 

 


NA MLECZNEJ DRODZE
Serbia, USA / reż. Emir Kusturica
14.02 – 15.02 godz. 19:00

Trwa wojna, a wokół rozkwita wiosna. Mleczarz Kosta (Emir Kusturica) codziennie przekracza linię frontu, aby dowieźć żołnierzom pożywienie. Los mu sprzyja: kule się go nie imają, piękna Milena (Sloboda Mićalović) oddała mu serce, a jego przyszłość rysuje się w jasnych barwach. Do czasu. Wraz z przybyciem do wioski tajemniczej Włoszki (Monica Bellucci), życie Kosty wywraca się do góry nogami. Tak wygląda początek namiętnej i zakazanej miłości, przez którą para bohaterów zostanie wystawiona na niejedną niebezpieczną próbę. Skoro jednak połączył ich los, to nikt i nic nie może im zagrozić.


PARTY
Wielka Brytania / reż. Sally Potter
15.02 godz. 17:00

Janet (Kristin Scott Thomas) organizuje domowe przyjęcie w gronie najbliższych, aby uczcić swój awans na ministrę zdrowia w brytyjskim rządzie. Wśród gości są sarkastyczna April (Patricia Clarkson) i jej mąż Gottfried (Bruno Ganz), zwolennik medycyny alternatywnej; para wyzwolonych lesbijek – Martha (Cherry Jones) oraz jej o kilkanaście lat młodsza partnerka Jinny (Emily Mortimer); dziwnie podenerwowany bankier Tom (Cillian Murphy), który zaczyna imprezę od wciągnięcia kreski kokainy w toalecie. Tymczasem mąż gospodyni, Bill (Timothy Spall), zdaje się kompletnie niezainteresowany całą sytuacją. Siedzi osowiały na środku salonu, bez słowa sączy wino i tylko od czasu do czasu puszcza ekscentryczną muzykę z płyty winylowej. Sytuacja robi się coraz bardziej napięta…


ZBIGNIEW WODECKI WITH MITCH & MITCH ORCHESTRA AND CHOIR – 1976: A SPACE ODYSSEY
16.02 godz. 17:30

To jest ciekawa historia. Wakacje 2015. Czechy, Morawy… impreza taneczna przy muzyce Karela Gotta, Jiri Korna, Heleny Vondraćkowej. Zaraz, przecież u nas jest coś niesamowitego, jakieś nagrania Zbigniewa Wodeckiego sprzed 40 lat. Kosmiczny klimat. To był początek marzeń, by zaprosić projekt zespołu Mitch and Mitch z Mistrzem do małego Łowicza. Niewykonalne. Tylu muzyków, same duże sceny, sale, filharmonie. A jednak… w lutym 2016 roku, dzięki determinacji Mateusza Rudaka, w sali kina Fenix, pojawli się Oni. Zbigniew Wodecki witch Mitch and Mitch Orchestra and Choir. To był specjalny koncert z okazji 20 lecia DKF Bez Nazwy podczas naszego Festiwalu. Było pięknie. Marzenia się spełniły, choć życie dopisało smutny finał. Pan Zbigniew jest naszym Przyjacielem, to spotkanie będziemy pamiętać długo. Teraz wracamy ponownie z koncertem ze Studia im. Witolda Lutosławskiego z udziałem 43-osobowej orkiestry. Petarda.


THE PLACE
Włochy / reż. Paolo Genovese
16.02 , 18.02 godz. 19:00

Tajemniczy mężczyzna codziennie siedzi przy tym samym stoliku w tej samej restauracji, rozmawiając z osobami, które przychodzą do niego po nietypową pomoc. Każdy z gości okazuje się czegoś pragnąć, ma marzenie trudne w realizacji, jeśli w ogóle nie niemożliwe. Jednak dla mężczyzny wszystko jest wykonalne. „Możesz to osiągnąć”, powtarza każdemu. Ale warunkiem jest wykonanie specjalnego zadania, dzięki czemu spełni najskrytsze życzenie. Kim właściwie jest ten człowiek i kto wyznacza reguły dziwnej gry przy stoliku?

 


W UŁAMKU SEKUNDY
Francja, Niemcy / reż. Fatih Akin
19.02 – 20.02 godz. 19:00

W ułamku sekundy życie Katji eksploduje i rozpada się bezpowrotnie, gdy jej mąż i kilkuletni synek giną w zamachu bombowym. Przyjaciele i rodzina w trakcie żałoby próbują podtrzymać kobietę na duchu i zapewniają, że sprawcom zostanie wymierzona sprawiedliwość. Jednak z czasem, gdy policja zaczyna podejrzewać o udział w zamachu dwoje młodych neonazistów, w Katji narasta potrzeba osobistej zemsty na ludziach, którzy odebrali jej tych, których kochała.

 

 


NIE JESTEM TWOIM MURZYNEM
USA, Francja, Belgia / reż. Raoul Peck
20.02 godz. 17:00

Poruszający film „Nie jestem twoim murzynem” opowiada o segregacji rasowej, prześladowaniach i walce o prawa Afroamerykanów w USA. Reżyser wykorzystał niepublikowane dotąd fragmenty niedokończonej książki „Remember This House” Jamesa Baldwina, słynnego afroamerykańskiego powieściopisarza i eseisty, oraz bogaty zasób archiwalnych filmów i zdjęć. W filmie usłyszymy głos Samuela L. Jacksona – narratora opowieści.
Książka i film przedstawiają historie następujących po sobie zabójstw trzech przyjaciół Baldwina: Medgara Eversa, Malcolma X i Martina Luthera Kinga. Baldwin nie dokończył książki przed swoją śmiercią w 1987 roku. Pozostawił zaledwie trzydzieści stron, a spadkobiercy pisarza powierzyli rękopis reżyserowi Raoulowi Peckowi. Film był nominowany do Oscara® w kategorii Najlepszy Pełnometrażowy Film Dokumentalny oraz otrzymał wyróżnienie Jury Ekumenicznego i Nagrodę Publiczności w sekcji Panorama na Festiwalu Filmowym Berlinale 2017.


DUSZA I CIAŁO
Węgry / reż. Ildikó Enyedi
21.02 – 22.02 godz. 19:00

Triumfalny powrót Ildikó Enyedi do światowego kina. Dusza i ciało to osobliwa love story, której akcja toczy się w najmniej romantycznym miejscu na świecie – węgierskiej rzeźni. Właśnie w tym niecodziennym miejscu zatrudnienie znalazła dwójka outsiderów: zagubiony w rzeczywistości Endre i tajemnicza, wycofana Marika. Choć bohaterowie na co dzień podchodzą do siebie dość nieufnie, ze zdumieniem odkrywają, że każdej nocy spotykają się w świecie snów. W Duszy i ciele Enyedi udało się odnaleźć znakomitą równowagę pomiędzy surrealistyczną fantazją, a uniwersalnością portretowanych na ekranie emocji. Węgierska reżyserka potrafi także opowiadać o uczuciu rodzącym się pomiędzy skrajnymi wrażliwcami w sposób pełen humoru i nienachalnego liryzmu. Unoszącą się nad filmem aurę poezji potęguje dodatkowo charakterystyczna dla Enyedi dbałość o szczegół. Po seansie Duszy i ciała trudno będzie uwolnić się choćby od – ilustrującej jedną z kluczowych scen – piosenki Laury Marling What He Wrote.


DZIECKO APOKALIPSY
Filipiny / reż. Mario Cornejo
22.02 godz. 17:00

Krystaliczne fale, jasne plaże, skóra wystawiona na promienie słońca, senna atmosfera końca sezonu. To Baler, miejsce, w którym trzy dekady temu Francis Ford Coppola spędził kilka miesięcy podczas zdjęć do Czasu apokalipsy. Dziś jest oazą surferów. Jednym z nich jest Ford, o imieniu nie bez powodu kojarzącym się z postacią reżysera. Zbliżający się do czterdziestki hipster spędza beztrosko czas ze swoją energiczną, bezpośrednią dziewczyną; odwiedza ich jego dawny przyjaciel, przywożąc ze sobą narzeczoną o urodzie modelki. Wizyta zmusi bohaterów do konfrontacji z przeszłością: dojrzałość okazuje się trudniejsza do osiągnięcia niż opanowanie ślizgającej się na falach deski. Przesycone rozproszonym światłem kadry, niezwykle naturalna, niewymuszona gra aktorów i niespieszny montaż pozwalają uniknąć dosłowności. Melancholijne piękno zdjęć uzupełnia nastrojowa muzyka Armi Millare z indie-rockowej grupy Up Dharma Down. Całość składa się na doskonale wyważone emocjonalnie, dojrzałe dzieło, mocno oddziałujące na zmysły.


TRZY BILLBOARDY ZA EBBING, MISSOURI
USA / reż. Martin McDonagh
24.02 – 25.02 godz. 19:00

Oskarowt faworyt. Film „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri” opowiada historię Mildred Hayes, kobiety mieszkającej w tytułowym miasteczku. Gdy policja od kilku miesięcy nie może rozwiązać zagadki morderstwa jej córki, Mildred postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. Wynajmuje trzy billboardy reklamowe na drodze do miasteczka i maluje na nich prowokacyjny przekaz dla szefa policji. Kiedy w sprawę angażuje się w młody, skłonny do agresji zastępca szeryfa, doprowadza to do otwartej wojny pomiędzy kobietą a organami ścigania.

 


IMPREZY TOWARZYSZĄCE


Tubis Trio to polskie trio jazzowe, które od 2008 tworzą Maciej Tubis, Paweł Puszczało i Przemek Pacan. Na koncercie festiwalowym w Łowiczu zespół zaprezentuje utwory z nowej płyty, która nosi tytuł „The Truth”.To debiut zespołu w holenderskiej wytwórni Challenge Records. Płyta ukazała się 8 września 2017 roku.
Zespół wykonuje autorskie kompozycje, których styl nakreśla improwizacja zaczerpnięta z jazzu, ale otwarta na szersze horyzonty. Jak mówi pianista Maciej Tubis: „Słowo jazz zbyt ogranicza i szufladkuje”. W ten sposób powstają utwory z melodyjnymi tematami, ale nieprzewidywalnymi formami. Klasycyzujące polifonie przechodzą w rockowe ostinata.
Trio inspiracje czerpie z szeroko pojętej muzyki, czasami sięgając nawet po tematy muzyki pop, ale przerobione z największym kunsztem artystycznym. W ten sposób nawiązując do zespołów takich jak The Bad Plus czy E.S.T. Tubis Trio zaskakuje publiczność świeżością, z jaką podchodzi do każdego koncertu. Zawsze dając sto procent ekspresji, która jest najważniejsza w tym zespole i którą publiczność zawsze w pełni od muzyków odbiera.


Mikromusic to wrocławska grupa łącząca piękne melodie, kunszt warsztatowy oraz wspaniałą koncertową energię. Grupa od kilkunastu lat udowadnia, że pozornie różne gatunki muzyki potrafią współbrzmieć nadspodziewanie spójnie. Enigmatyczny głos wokalistki – Natalii Grosiak jest prawdziwą wizytówką zespołu, który z roku na rok zyskuje coraz większe uznanie.
Formacja znakomicie sprawdza się podczas koncertów. Mocą swojego talentu i oryginalnych aranżacji tworzą niepowtarzalny mikro-klimat, budując szczególną więź z publicznością. Grupa została doceniona nominacją do Yacha za teledyski do utworów „Sennik”, „Oczko” i „Takiego chłopaka”. Na swoim koncie ma też nagrodę Gazety Wyborczej „Warto” za płytę „Sova”.


EABS to próba nowego podejścia do jazzu przez pryzmat hip-hopowego brzmienia, na którym wychowali się muzycy. Łącząc wpływy soulu, funku, hiphopu, elektroniki i świeżego podejścia do kompozycji, EABS stara się tchnąć w jazz ogień, przywracając temu gatunkowi dawny blask, nie zwracając uwagi na panującą etykietę, wciąż poszukując i eksperymentując.
Po niezwykle udanym projekcie EABS – “Memorial To Miles”, gdzie zespół zabrał słuchaczy w podróż przez 40 lat twórczości Milesa Davisa, odświeżając utwory z okresu 1959-1991, przyszedł czas na “Hołd dla Komedy”. Kompozycje Krzysztofa Komedy od zawsze grały w sercach muzyków. Muzycy na warsztat wzięli kompozycje z filmów: “Nóż w Wodzie”, “Bariera”, “Perły i Dukaty”, czy “Pingwin”. Nie zabrakło również jazzowych klasyków z repertuaru mistrza – takich jak “Svantetic” lub „Etiudy Baletowe”, jak również mniej znanych nagrań do animacji (“Wiklinowy Kosz”) i filmów krótkometrażowych („Kraksa”). Zespół zreinterpretował również krótkie szkice Krzysztofa Komedy, które nigdy nie doczekały się skończonych, dłuższych form… Kolejny raz pełen przekrój. Wszystko po to, żeby jak zwykle podejść do tematu niestandardowo. W typowym dla EABS stylu. w Łowiczu usłyszymy materiał z płyty „Repetitions – Letters to Krzysztof Komeda”.


„Supermenka”, to opowieść o kilku latach życia współczesnej Polki. Kobiety wykształconej, inteligentnej, błyskotliwej i pracowitej. Matki, żony, córki, pracownika, pracodawcy, kobiety szczęśliwej i nieszczęśliwej, zakochanej i samotnej, spełnionej i zdesperowanej. Brawurowa rola Jowity Budnik. W „Supermence” jak w życiu, dramat miesza się z komedią, ironia z życzliwością, filozofia z banałem, a śmiech następuje po łzach i wściekłości. „Supermenka”, to opowieść inteligentna więc podobnie jak w życiu inteligentnego człowieka, nie ma w niej czasu na nudę. W opowiadanej przez Jowitę Budnik historii pojawia się galeria groteskowych, choć z życia wziętych postaci. Desperackie próby bohaterki, aby poradzić sobie na niebezpiecznych zakrętach życia, wzbudzają z jednej strony wielki podziw, a z drugiej wywołuje salwy śmiechu.


Orkiestra Klezmerska Teatru Sejneńskiego. Wychowani na pograniczu – i tym geograficznym, i kulturowym – muzyki uczą się nie w konserwatorium, ale w zespole prowadzonym przez Wojciecha Szroedera w Sejnach. W ich grze słychać wpływ tradycji, ale przede wszystkim energię i witalność. Grają z największymi klezmerami świata, nagrywają muzykę filmową („Wołyń”), kochają jazz.
Orkiestra Klezmerska Teatru Sejneńskiego powstała pod koniec lat 90. w trakcie pracy nad teatralną inscenizacją „Dybuka” Szymona Anskiego. Tworzą ją młodzi ludzie związani z Fundacją i Ośrodkiem „Pogranicze – sztuk, kultur, narodów” w Sejnach. Obie te instytucje w swojej pracy edukacyjnej i artystycznej odwołują się do wielokulturowego dziedzictwa Europy Środkowowschodniej. Członkowie Orkiestry są m.in. inicjatorami i współuczestnikami wieloletniego, cyklicznego programu „Tratwa Muzykantów – pomiędzy Nowym Jorkiem a Sejnami”.
Podczas spotkań młodzi uczestnicy Orkiestry Klezmerskiej terminują pod okiem najwybitniejszych klezmerów świata – Davida Krakauera, Michaela Alperta, Stuarta Brotmana, Jeffa Warschauera i Debory Strauss, Paula Brodego, Franka Londona. Dziś zasilają warszawską scenę muzyczną, grają w najciekawszych zespołach (m. in. z Mikołajem Trzaską, Raphaelem Rogińskim, Marcinem Maseckim), tworzą również własne inicjatywy muzyczne. Do Orkiestry rokrocznie dochodzą nowi, młodzi muzycy, by pod okiem starszych kolegów poznawać świat muzyki klezmerskiej.


Wojciech Waglewski w wywiadach promujących najnowszy album Voo Voo często przywoływał ostatni znakomity film Jima Jarmuscha pod tytułem „Paterson”, który ukazuje tydzień z życia poety zarabiającego na chleb prowadzeniem autobusu. Tytułowy protagonista grany przez rozchwytywanego ostatnio Adama Drivera boryka się z monotonnym harmonogramem tygodnia: pobudka, rozmowa z żoną, pójście do pracy, słuchanie rozmów pasażerów, pisanie wierszy w przerwach, powrót do domu, spacer z przeuroczym buldogiem angielskim, piwko w barze, powrót do domu, sen – i tak w koło Macieju mija dzień za dniem składający się – żeby zacytować Artura Rojka – z ciągłych powtórzeń. Najnowszy album Voo Voo zatytułowany „7” jest – podobnie jak film Jarmuscha – podzielony na poszczególne dni tygodnia, choć, co dziwne, tydzień nie zaczyna się w tym przypadku od poniedziałku, tylko od środy, co Waglewski tłumaczy specyfiką uprawianego przez siebie zawodu, kiedy to środa jest dla muzyka, który w weekendy zazwyczaj pracuje, dniem odpoczynku, regeneracji i spotkania z bliskimi.